BRZHiFi NXC10 - wyjątkowy DAC

BRZHiFi NXC10 - wyjątkowy DAC

1. BRZHiFi NXC10 – wstęp

GUSTARD H20S jest moim wzorcowym wzmacniaczem słuchawkowym B. Potrzebowałem zwolnić półkę na której stał na stoliku hi-fi więc przeniosłem go w inne miejsce, a to oznaczało, że musiałem dołożyć do niego źródło dźwięku. Strumieniowiec miałem w postaci Logitech Touch ze zmienionym oprogramowaniem, które pozwala przetwarzać sygnał 24/192 i wypuszczać go także przez gniazdo USB, które fabrycznie umożliwia tylko podłączanie pamięci flash.
Potrzebny był mi jeszcze przetwornik cyfrowo-analogowy zwany DAC. Ponieważ urządzenia muszą stać jedno na drugim zależało mi aby miały taką samą szerokość 33cm – chińskie midi.
Drugi warunek jest aby DAC wykorzystywał kości AKM, bo choć też mają topologię delta-sigma jak Sabre, to brzmią mniej sztywno i płasko, za to bardziej żywo i barwnie.
Postanowiłem znaleźć DAC z najnowszym AK4499 bo ciekawiło mnie ich brzmienie, a wcześniejsze modele AKM poznałem.
Naturalnym wyborem jest GUSTARD A22 ale ponieważ od czasu gdy opisałem pierwsze urządzenie tej firmy A20H firma ma już w Polsce oficjalnego dystrybutora. Nie działa on zbyt prężnie, bo firma GUSTARD nadal jest mało znana ale promocję marki zostawiłem jemu, a sam szukałem czegoś nowego.
Koniec końców znalazłem spełniający moje kryteria DAC firmy BRZHiFi NXC10, który kosztuje około 4500zł więc jest sporo tańszy od GUSTARD A22 i ma pewne przewagi.

2. BRZHiFi NXC10 – budowa

Urządzenie NXC10 ma szerokość 33cm więc pasuje do GUSTARD, a także do Auralic i QUESTYLE. Kupiłem czarną wersję ale jest też w wersji srebrnej.

brzhifi nxc10 2
Obudowa wykonana jest z aluminium, którego grube płaty zostały bardzo precyzyjnie obrobione, w taki sposób, że nawet nie ma śladów po obróbce mechanicznej, brawo!

brzhifi nxc10 panel przedni
Jakość wykonania obudowy GUSTARD jest o klasę lepsza od AudioGd, a jakość BRZHiFi to kolejny przeskok jakości względem GUSTARD, co widać i czuć, bo żadna krawędź nie jest ostra dla palców.
Jedyne co nie pasuje do całościowo pozytywnego odbioru jakości, to działanie dużego także aluminiowego pokrętła, umieszczonego po prawej stronie, które służy do regulacji głośności.

brzhifi nxc10 pokretlo
Osadzone jest ono w taki sposób, że w trakcie obracania nim, nie jest stabilne, a kołysze się jakby miało odpaść ale tak się nie stało w ciągu wielomiesięcznego używania. Jego ruch jest kroczkowy ale opór jest mały. Reguluje nie tylko poziom sygnału na wyjściach liniowych RCA i XLR ale także głośność wzmacniacza słuchawkowego z wyjściem dla mini Jack, umieszczonym po prawej stronie pokrętła, u dołu.

brzhifi nxc10 gniazdo dla sluchawek
Niestety nie da się wyłączyć regulacji głośności, jak np. w GUSTARD A20H, co jest bardzo przydatne.

brzhifi nxc10 wyswietlacz oled
Po lewej stronie jest wyświetlacz, który inaczej niż inne, cały czas pokazuje wszystkie parametry czyli na górnym pasku sześć wejść, z podświetlonym aktywnym, poniżej duże cyfry głośności od 0 do -99dB - cisza, częstotliwość próbkowania sygnału, poniżej pasek pokazujący sześć typów filtrów cyfrowych, z podświetlonym – negatyw, aktywnym oraz pasek pokazujący głośność.
Ten widok jest stały, co ma plusy gdybyś siedział blisko ale z dalsza jest nieczytelny. Ja lubię gdy regulowana funkcja jest wyświetlana w powiększeniu, na całym ekranie.
Zmianę parametrów można dokonywać zgrabnym, plastikowym pilotem lub małymi przyciskami, które znajdują się z prawej strony wyświetlacza.

brzhifi nxc10 pilot
W obu przypadkach konieczne jest chodzenie po kolei, w pętli więc nie da się szybko cofnąć o jeden. Wyświetlacz typu LED ma regulację jasności w kilku poziomach, co cieszy ale nie ma możliwości całkowitego wygaszenia, co mnie by się przydało ponieważ na minimalnej jasności, w nocy jest zbyt jasny.
Jak wspomniałem BRZHiFi NXC10 oparty jest na jednym scalaku AKM AK4499. Przyklejony ma aluminiowy radiator na całej górnej powierzchni więc go nie widać.

brzhifi nxc10 przetwornik ak4499 z radiatorem
Współpracuje on z układem DSP Altera MAX II i dwoma precyzyjnymi oscaltorami kwarcowymi Accusilicon oraz układem ARM.

             brzhifi nxc10 procesor dsp i dwa oscylatory  brzhifi nxc10 uklad arm

W zasilaczu pracują dwa duże trafa toroidalne Telema, które poprzez rozbudowany zasilacz z kondensatorami Elna, oddzielnie obsługują części cyfrową i analogową prawego i lewego kanału.

     brzhifi nxc10 trafa telema   brzhifi nxc10 kondensatory elna

Znajdują się po lewej stronie i są oddzielone od elektroniki grubą płytą aluminiową celem redukcji zakłóceń od pola elektromagnetycznego na układy elektroniczne.

brzhifi nxc10 wnetrze
Za przygotowanie sygnału wyjściowego odpowiada siedem układów scalonych typu Op-Amp.

brzhifi nxc10 uklady wyjsciowe
Przewagą i jednym z powodów dla których wybrałem ten DAC zamiast GUSTARD A22, jest zastosowanie podstawek pod scalakami, co pozwala łatwo zamienić je na wersje dyskretne i taki mam plan. Skutek na dźwięk opisałem w części dotyczącej brzmienia.
Drugi powód, to wbudowany wzmacniacz słuchawkowy, który zbudowany jest na układach mocy: 2x LM317+LM337 i oferuje 700mW przy 32Ohm.

brzhifi nxc10 moduly wzmacniajace dla sluchawek
Wszystkie elementy elektroniczne zamontowane są na płytkach powierzchniowo więc zmiana Op-Ampów bez podstawek byłaby bardzo trudna i żmudna.
Na pokładzie NXC10 jest także karta USB - Amanero, której procesor też ma przyklejony aluminiowy radiator na całej górnej powierzchni.

brzhifi nxc10 karta usb amanero
Przetwornik posiada wszystkie typy wejść cyfrowych: Toslink, RCA, AES/EBU i I2S-LVDS na złączu HDMI oraz odbiornik Bluetooth.

brzhifi nxc10 wejscia cyfrowe
Sygnał analogowy dostępny jest na wysokiej jakości gniazdach: 2x RCA i 2x XLR, o złoconych stykach.

brzhifi nxc10 wyjscia analogowe
Więcej szczegółów odnośnie zastosowanych scalaków i jakości ich implementacji, pokazują duże zdjęcia środka w galerii poniżej, która jest widoczna na urządzeniach stacjonarnych.
Widać, że to zabawka wysokiej klasy, niepodobna do innych zapakowanych w małych, delikatnych obudowach, z jednym transformatorkiem lub zasilaczem impulsowym na zewnątrz, w postaci większej wtyczki wpinanej do gniazda 230V.

3.1 BRZHiFi NXC10 – dźwięk

Jestem znużony czytaniem o przełomowych układach i rozczarowany słuchaniem kolejnych małych przetworników na scalakach Sabre, a Ty?
Zwykle są piękne z wyglądu, mają niesamowite możliwości matematyczne, w przetwarzaniu sygnałów cyfrowych, o niespotykanych w rzeczywistości częstotliwościach próbkowania i długościach słów cyfrowych, na sygnały analogowe ale…no właśnie!
To co wypuszczają na łączach wyjściowych dalekie jest od muzyki w naturalnej postaci.
Owszem znam wyjątki od tej reguły. Potężne 3w1 AudioGd D27 oraz mocarny DAP FiiO M17, mimo iż używają scalaków Sabre ES9038Pro, oferują żywą, wciągającą muzykę, z każdymi słuchawkami.
Tym bardziej mnie dziwi dlaczego tak trudno zrobić DAC, którego dźwięk byłby naturalny. Potwierdzeniem tego stanu jest nawrót i także wejście wielu młodych ludzi, początkujących w domowym audio Hi-Fi, do świata gramofonów czyli słuchania muzyki z płyt LP, nagranej w analogowej postaci. To rozwiązanie problemu u podstaw, bo wtedy niepotrzebny DAC.
Wybacz taki długi wywód tytułem wstępu, natomiast opis brzmienia będzie krótki.
Chciałem w ten sposób nakreślić lub przypomnieć, dobrze znany Ci problem z wyborem przetwornika.
NXC10 kupiłem jak zwykle w ciemno i znowu wyczucie, oparte na oględzinach wnętrza i poparte doświadczeniem, nie zawiodło mnie.
BRZHiFi NXC10 gra świetnie.
Wyróżnia się tym, że jego dźwięk łączy bardzo dużą rozdzielczość i dynamikę z gładkością, żywymi barwami oraz wypełnieniem.
Nie będę opisywał tych wszystkich aspektów muzyki, bo zakładam, że je znasz. Zamiast dokładnego rozbioru, przytoczę kilka porównań do konkurencji.
Zazwyczaj przetworniki oferują jedną grupę cech. Obecnie najczęściej są to wysoka rozdzielczość i dynamika, co robi duże wrażenie w pierwszych chwilach odsłuchu i potwierdza wysokie parametry, jak ilość GHz, Mbitów oraz wysoką cenę. Taki dźwięk po kilku albumach męczy i nudzi.
Wyjściem jest zastosowanie kabli o dużej pojemności, które zmiękczą i wygładzą średnicę, kosztem mikrodynamiki i rozdzielczości, powiększą ilość basu, kosztem jego szybkości i kontroli, uspokoją wysokie tony, kosztem blasku talerzy i rozmiaru sceny.
Wtedy zaczyna się poszukiwanie lepszego wzmacniacza i / lub głośników / słuchawek, bo posiadane źle grają - błędne koło.
Taki styl grania ma większość przetworników, np.: Matrix, Questyle, Burson, Topping itp.
Drugi styl, obecnie bardzo rzadki, to duża masa instrumentów, potężny bas, plastyczna średnica, gładkie wysokie tony. Wydaje się, że grają dobrze, nie męczą ale zawsze tak samo bo są mało przejrzyste, co w końcu nudzi. Brakuje mikrodynamiki i rozdzielczości, szybkości basu i kopa więc owszem można się zrelaksować, słuchając muzyki i czytając książkę ale brakuje emocji jakie wzbudza muzyka słuchana na żywo. Podobnych emocji powinna także dostarczać muzyka słuchana z odtworzenia, w domu.
Nie po to wydałeś grubą kwotę na słuchawki lub głośniki, żeby grało miło i nudno.
Tę grupę urządzeń reprezentuje AudioGd z modelami na scalakach BB1704, np.: Master 11 i dyskretnych rezystorach R2R, np.: R-27.
Rozwiązaniem jest zastosowanie przejrzystych i neutralnych kabli i dobrego przetwornika, o naturalnym brzmieniu muzyki.
Jak wiesz, ja używam tylko kabli ze srebra 5N – sieciowe i głośnikowe oraz 6N – pozostałe, które zapewniają najwyższą znaną mi, przejrzystość dla sygnałów audio cyfrowych i analogowych.
Po podłączeniu BRZHiFi NXC10 do mojego zestawu słuchawkowego B, w którym pracuje jako transport CD Linn Ikemi oraz strumieniowiec Logitech Touch, a sygnał analogowy wzmacnia dla słuchawek GUSTARD H20S, pojawia się kompletnie brzmiąca muzyka czyli o uniwersalnych cechach brzmienia, na poziomie zaliczanym obecnie do Hi-End.

zestaw b z linn ikemi
Jakość dźwięku BRZHiFi NXC10 sprawdziłem w ciągu ponad roku, z wieloma słuchawkami z mojego rankingu oraz pożyczonymi, np.: HIFIMAN Susvara, R10P, Abyss AB-1266 Phi TC, HEDDphone One, FOCAL Utopia v2.
Każde z nich potwierdziły uniwersalny styl grania, to znaczy taki, który sprawdza się pod każdym względem, z każdym gatunkiem muzycznym.
Sprawdziłem też NXC10 w połączeniu z innymi wzmacniaczami, m.in. Niimbus US5 Pro, Woo Audio WA33 i też potwierdziły wysoką jakość dźwięku opisywanego przetwornika.
W związku z tym śmiało i odpowiedzialnie mogę napisać, że recenzowany BRZHiFi NXC10 oferuje brzmienie, o takiej jakości jak urządzenia producentów europejskich i amerykańskich za 20kzł plus, a japońskich 25kzł plus.
To dla mnie nic dziwnego, bo mam już spore doświadczenie z zabawkami audio z Chin i zwykle dla marek nieznanych w świecie, cenę trzeba pomnożyć przez pięć aby szukać konkurencji.
Jeśli producent znajdzie w Europie importera, to ceny wzrosną, podobnie jak stało się AudioGd i GUSTARD gdzie dla nowych modeli przelicznik cen do porównań z europejską konkurencją wynosi trzy.
Kolejnym argumentem potwierdzającym bardzo wysoką jakość dźwięku z NXC10 jest porównanie z kultowym modelem dyskofonu - Ikemi, bardzo cenionej angielskiej firmy LINN. Model ten w 2002 roku kosztował 13kzł i dostał entuzjastyczne recenzje w prasie audio, także polskiej.
Polecam przeczytać recenzję w hi-fi.com.pl. Dzisiaj takie urządzenie firmy LINN kosztowałoby pewnie 30kzł.
Tyle info tytułem wstępu, na wypadek gdybyś nie znał i nie wiedział co potrafi ten model.
Ikemi używam w podwójnej roli. Jako źródła kompletnego, wysyłającego sygnał analogowy do wzmacniacza GUSTARD H20S, kablami 2x XLR ze srebra 6N oraz jako transportu cyfrowego, wysyłającego sygnał w standardzie AES/EBU kablem XLR 110 Ohm, ze srebra 6N do przetwornika NXC10, który podłączony jest do drugiego wejścia H20S takimi samymi kablami 2x XLR.
W trakcie słuchania muzyki z CD mogę łatwo przełączyć wejście we wzmacniaczu i porównać dźwięk jaki oferuje Ikemi i NXC10.
Jakość muzyki z tego dyskofonu wciąż jest bardzo dobra ale użycie NXC10 podnosi ją w każdym aspekcie.
Ikemi gra lżej, delikatniej, z mniejszą skalą dynamiki, słabszym basem i lekko rozjaśnioną średnicą, co z wybitnie przeźroczystymi słuchawkami, np: GoldPlanar GL2000-D, KENNERTON Thror lub McIntosch MHP1000, skutkuje czasem przerysowanymi sybilantami.
Jeśli znasz brzmienie Ikemi, to po tym porównaniu wiesz jak genialnie prezentuje muzykę BRZHiFi NXC10.
Wszystkie wejścia cyfrowe są w nim równorzędne, bo oferują taką samą jakość muzyki, co sprawdziłem.
Stosowany przeze mnie Logitech Touch oferuje bardzo pełne i plastyczne brzmienie, wyróżniając się tym na tle innych strumieniowców.
NXC10 ma kartę Amanero, która nie jest tak bardzo neutralna jak układy firmy XMOS dlatego Touch podłączony kablem USB ze srebra 6N gra łagodnie i zbyt spokojnie, dla mnie.
Zmiana połączenia z USB na szklany kabel optyczny standardu Toslink, daje dźwięk bardziej neutralny, zwarty, dobitnie atakujący dynamiką i pokazujący lepszą mikro dynamikę. Różnica łatwo czytelna ale nieduża więc przy mało przejrzystych kablach możesz jej nie usłyszeć.
Pozostały do opisania dwie sprawy.
Pierwsza, oczywista i widoczna czyli wzmacniacz słuchawkowy. Zbudowany na czterech układach scalonych ale ma wyjście tylko niesymetryczne dla mimi Jacka 3,5mm i oferuje 700mW/32Ohm.
Z jednej strony patrząc, to bardzo mało, bo mój wzorcowy GUSTARD H20S oferuje 12000mW.
Z drugiej strony wzmacniacz wbudowany do przetwornika TEAC UD-501 ma tylko 100mW.
Skoro napisałem w recenzji, że UD-501 może być używany ze słuchawkami, o skuteczności co najmniej 100dB, to już się domyślasz, że NXC10 radzi sobie z każdymi słuchawkami dynamicznymi i małej mocy izodynamicznym jak Oppo PM-2 i Monolith M570.
Muzyki wbudowany wzmacniacz nie psuje i nawet nie ogranicza. Pięknie gra z nim także bardzo wymagający wysokiej jakości sygnału, wysublimowany Cleer NEXT, o impedancji 16 Ohm i czułości tylko 92dB/mW. Zapasu głośności nie brakuje, a słucham z poziomem koncertowym i muzyka brzmi bez żadnych oznak zniekształceń, pokazując piękno w niej zawarte.
To duży powód abym Ci rekomendował NXC10 także, jako wzmacniacz do słuchawek.
Jeszcze bardziej mnie zaskoczył gdy podłączyłem słuchawki dynamiczne MUSIC MASTER X1000 PRO, których recenzję opublikuję za kilka miesięcy. Nie zdradzając na razie jak grają, podam że mają 600 Ohm i wiesz co?
Ku mojemu zdziwieniu, one także grają bardzo głośno i pozostaje zapas dla głuchego. Jakość dźwięku fenomenalna, że aż chce mi się słuchać, bez przełączania się do wzmacniacza GUSTARD H20S, który stoi pod NXC10.
Zatem jeśli masz Beyerdynamic T1.2 lub Sennheiser HD600 lub HD800, to też będziesz mógł ich używać bezpośrednio z BRZHiFi NXC10.
Ostatnia sprawa do opisania, z wyposażenia tego świetnego przetwornika, to Bluetooth.
Niestety jest tylko odbiornik, a mnie przydałaby się też możliwość napędzania zdalnego słuchawek.
Taki minus użytkowy ale nie znam zaawansowanego przetwornika, który miałby także nadajnik Bluetooth więc nic mniej od konkurencji NXC10 nie oferuje.
W żadnym wcześniej przetworniku nie korzystałem z możliwości przesyłania do niego muzyki zdalnie. Zrobiłem tak przy pisaniu recenzji genialnego DAP-a iBasso DX320X dla jego sprawdzenia.
Parowanie odbyło się błyskawicznie, z użyciem protokołu LDAC. Puściłem muzykę i bez żadnych zakłóceń, usłyszałem w podłączonych słuchawkach kompletną muzykę, której jakość łatwo i pewnie osiągnęła trzeci poziom: 1 – nic nie przeszkadza, 2 – niczego nie brakuje, 3 – muzyka wciąga tak, że nie pozwala się oderwać od słuchania.
Oczywiście, że po kablu USB ze srebra 6N, NXC10 gra lepiej ale różnica nie jest duża, a strata w dynamice i rozdzielczości sygnału na tyle mała, że mogę bez żadnej przykrości, słuchać muzyki nawet na słuchawkach najwyższej klasy.
Duże zaskoczenie jak bardzo technika przesyłu sygnału muzycznego bez kabla, poszła do przodu.

3.2 BRZHiFi NXC10 – dźwięk po ulepszeniu

Ulepszenie, którego dokonałem i opiszę jego skutek dla brzmienia, polega tylko na wymianie wszystkich scalonych wzmacniaczy operacyjnych Op-Amp na układy dyskretne. Wybrałem tym razem układy firmy Nvarcher SX-52B czyli podwójne dlatego bo trafiłem na promocję i zamiast 400zł, zapłaciłem po 200zł za sztukę. Tak wygląda podwójny wzmacniacz operacyjny, zbudowany z elementów dyskretnych.

op amp dyskretny nvarcher sx52b 1  op amp dyskretny nvarcher sx52b 2  op amp dyskretny nvarcher sx52b 3  op amp dyskretny nvarcher sx52b 4

Tak wygląda układ dyskretny względem scalonego, który pełni taką samą rolę w urządzeniu ale ma zdecydowanie lepsze parametry i większe możliwości niż scalony.

op amp scalony vs dyskretny sx52b 
Potrzebowałem kupić siedem dla analogowego toru wyjściowego.
Układy dyskretne tego typu produkuje wiele firm, np.: Sparkos, Burson, Staccato, Audiofeel itd. Różnice między nimi, które wnoszą do dźwięku, to sprawa do zbadania i opisania.
Zasadnicza i bezsprzeczna dla mnie, jest różnica w jakości parametrów i co za tym idzie w jakości dźwięku, między najlepszymi scalonymi wzmacniaczami operacyjnymi, a dowolnej firmy układami dyskretnymi.
Jakiej konkretnie firmy układy zastosujesz, zależy od Twoich preferencji i możliwości finansowych ale różnica będzie zasadnicza względem scalonych Op-Amp, nawet najnowszych MUSES03.
Natomiast różnice między układami scalonymi różnych firm, podobnie jak między różnymi układami dyskretnymi, dotyczą charakteru dźwięku, nie jakości, choć możesz uznać, że jednych nie możesz słuchać, a inne są wyjątkowe.
Zatem tyle wyjaśnienia w sprawie dlaczego wybrałem Nvarcher i co by było z innymi.
Ponieważ fabrycznie Op-Ampy są zamontowane na podstawkach więc wymiana ich jest łatwa i szybka. Trzeba delikatnie wyciągnąć je i na ich miejsce wcisnąć układy dyskretne.

   brzhifi nxc10 zmiana op ampow 1  brzhifi nxc10 zmiana op ampow 2  brzhifi nxc10 zmiana op ampow 3
brzhifi nxc10 zmiana op ampow 4
W układzie wstępnym wbudowanego wzmacniacza słuchawkowego też jest Op-Amp scalony więc jego też wymieniłem ale na układ Sparkos, bo jeden taki miałem.

nxc10 op amp na wejsciu wzmacniacza sluchawkowego
nxc10 sparkoss na wejsciu wzmacniacza sluchawkowego
BRZHiFi NXC10 po wymianie wszystkich Op-Amp na układy dyskretne tak wygląda.

brzhifi nxc10 wnetrze po zmianie op ampow
Po tej operacji dałem im ponad sto godzin pracy aby nabrały maksymalnej kondycji brzmieniowej i co?
Krótko pisząc, układy SX52B podniosły jakość dźwięku we wszystkich aspektach.
Instrumenty mają jeszcze większą masę, dynamika w skali makro i mikro też jest większa, cisza jeszcze bardziej czarna, głoski syczące jeszcze gładsze, soprany jeszcze bardziej rozdzielcze i nośne więc i akustyka lepiej pokazywana i co za tym idzie przestrzeń na scenie i lokalizacja instrumentów jeszcze bardziej sugestywna, bas głębszy i lepiej kontrolowany.
Wbudowany wzmacniacz słuchawkowy też oferuje teraz większego kopa i wyższą kulturę brzmienia.
Czy są jakieś minusy? Nie ma!
Czy warto wydać ponad 2000zł na takie ulepszenie?
Zdecydowanie tak, bo klasa dźwięku wzrosła do poziomu, który oferują przetworniki produkowane w Europie w cenie ponad 30kzł. Piszę oczywiście o cenach katalogowych, nowych urządzeń.
Co z chińskimi konkurentami?
GUSTARD A22 ma na pokładzie dwa scalaki AK4499 ale Op-Ampy wlutowane bez podstawek więc ich zamiana na układy scalone ryzykowna i kosztuje 50% więcej od NXC10.
Lepszy powinien być nowy model GUSTARD A26, w którym zastosowano modulator AK4191 plus dwa AK4499EX ale też nie ma podstawek pod scalaki i nie ma wzmacniacza słuchawkowego, a kosztuje około 8kzł.
Urządzenia firm: SMSL, Topping, Matrix, Questyle, mimo iż wykorzystują takie same scalaki C/A, karty USB i Bluetooth, jak BRZHiFi NXC10, oferują dźwięk znacznie niższej klasy.
Możesz się dziwić, a nawet zżymać, jak to mój jest najlepszy i ma nawet lepsze parametry od opisanego urządzenia.
Niższa jakość dźwięku, nie parametrów, wynika z tego, że te wszystkie zaawansowane elektroniczne układy i czipy potrzebują dużo czystej energii elektrycznej.
Urządzenia naszpikowane nowoczesną elektroniką, w których jest pojedynczy, malutki transformatorek lub zasilacz impulsowy, nie mają wystarczająco dużo energii do optymalnej pracy, na miarę swoich możliwości.
Najdroższymi elementami wszystkich zabawek audio są zasilacz i obudowa, nie scalaki. Z tego powodu nowoczesne, drogie scalaki pakowane są w coraz mniejsze obudowy, z coraz słabszymi zasilaczami lub bez nich, jak Burson, IFI.
Podobnie jest z samochodami, np.: Ford Mondeo ma silnik 1L i 3 cylindry, BMW 316 ma silnik 1,6L z trzema cylindrami.
Jadą i osiągają prędkość dozwoloną? Tak!
Zatem po co w ofercie BMW silniki o pojemności 3L i sześciu cylindrach?
Jeśli nie wiesz, to przejedź się obydwoma wersjami i się dowiesz.
Ten przykład dla zobrazowania, że dla urządzeń audio moc zasilacza robi taką różnicę jak w samochodzie moc silnika.

4. BRZHiFi NXC10 – podsumowanie

Opisany przetwornik ma rewelacyjny stosunek ceny do jakości prezentowanej muzyki, w wersji fabrycznej, a po wymianie ośmiu scalonych wzmacniaczy operacyjnych na układy dyskretne, jakość rośnie o klasę, do poziomu zabawek za 30kzł.
Poza świetnym brzmieniem ma bogate wyposażenie: regulacja poziomu sygnału audio, odbiornik Bluetooth, pilot, wzmacniacz słuchawkowy, wyświetlacz, różne filtry cyfrowe, wszystkie typy wejść cyfrowych.
Wygląd jest ładny, uniwersalny, a jakość spasowania i obrobienia elementów obudowy wyśmienita.
Dla mnie rewelacyjny stosunek ceny do jakości dlatego używam go w moim zestawie słuchawkowym B.

Gorąca polecam
Józef Bywalec


BRZHiFi NXC10 - dyskusja.


BRZHiFi NXC10 - 1
BRZHiFi NXC10 - 1
BRZHiFi NXC10 - 2
BRZHiFi NXC10 - 2
BRZHiFi NXC10 - 3
BRZHiFi NXC10 - 3
BRZHiFi NXC10 - 4
BRZHiFi NXC10 - 4
BRZHiFi NXC10 - 5
BRZHiFi NXC10 - 5
BRZHiFi NXC10 - gniazdo dla słuchawek
BRZHiFi NXC10 - gniazdo dla słuchawek
BRZHiFi NXC10 - panel przedni
BRZHiFi NXC10 - panel przedni
BRZHiFi NXC10 - pilot
BRZHiFi NXC10 - pilot
BRZHiFi NXC10 - pokrętło głośności
BRZHiFi NXC10 - pokrętło głośności
BRZHiFi NXC10 - pokrętło
BRZHiFi NXC10 - pokrętło
BRZHiFi NXC10 - przycisk włączania
BRZHiFi NXC10 - przycisk włączania
BRZHiFi NXC10 - przyciski sterowania
BRZHiFi NXC10 - przyciski sterowania
BRZHiFi NXC10 - wyświetlacz OLED
BRZHiFi NXC10 - wyświetlacz OLED
BRZHiFi NXC10 - nóżki z alu
BRZHiFi NXC10 - nóżki z alu
BRZHiFi NXC10 - wyjścia analogowe
BRZHiFi NXC10 - wyjścia analogowe
BRZHiFi NXC10 - wejścia cyfrowe
BRZHiFi NXC10 - wejścia cyfrowe
BRZHiFi NXC10 - wnętrze
BRZHiFi NXC10 - wnętrze
BRZHiFi NXC10 - w środku
BRZHiFi NXC10 - w środku
BRZHiFi NXC10 - trafa TELEMA
BRZHiFi NXC10 - trafa TELEMA
BRZHiFi NXC10 kondensatory Elna
BRZHiFi NXC10 kondensatory Elna
BRZHiFi NXC10 - przetwornik AK4499 z radiatorem
BRZHiFi NXC10 - przetwornik AK4499 z radiatorem
BRZHiFi NXC10 - układy wyjściowe
BRZHiFi NXC10 - układy wyjściowe
BRZHiFi NXC10 - procesor DSP i dwa oscylatory
BRZHiFi NXC10 - procesor DSP i dwa oscylatory
BRZHiFi NXC10 - układ ARM
BRZHiFi NXC10 - układ ARM
BRZHiFi NXC10 - odbiorniki cyfrowe
BRZHiFi NXC10 - odbiorniki cyfrowe
BRZHiFi NXC10 - karta USB Amanero
BRZHiFi NXC10 - karta USB Amanero
BRZHiFi NXC10 - moduły wzmacniające dla słuchawek
BRZHiFi NXC10 - moduły wzmacniające dla słuchawek
Op-Amp dyskretny - Nvarcher SX52B - 1
Op-Amp dyskretny - Nvarcher SX52B - 1
Op-Amp dyskretny - Nvarcher SX52B - 2
Op-Amp dyskretny - Nvarcher SX52B - 2
Op-Amp dyskretny - Nvarcher SX52B - 3
Op-Amp dyskretny - Nvarcher SX52B - 3
Op-Amp dyskretny - Nvarcher SX52B - 4
Op-Amp dyskretny - Nvarcher SX52B - 4
Op-Amp scalony vs dyskretny SX52B
Op-Amp scalony vs dyskretny SX52B
BRZHiFi NXC10 - zmiana Op-Ampów 1
BRZHiFi NXC10 - zmiana Op-Ampów 1
BRZHiFi NXC10 - zmiana Op-Ampów 2
BRZHiFi NXC10 - zmiana Op-Ampów 2
BRZHiFi NXC10 - zmiana Op-Ampów 3
BRZHiFi NXC10 - zmiana Op-Ampów 3
BRZHiFi NXC10 - zmiana Op-Ampów 4
BRZHiFi NXC10 - zmiana Op-Ampów 4
NXC10 - Op-Amp na wejściu wzmacniacza słuchawkowego
NXC10 - Op-Amp na wejściu wzmacniacza słuchawkowego
NXC10 - Sparkoss na wejściu wzmacniacza słuchawkowego
NXC10 - Sparkoss na wejściu wzmacniacza słuchawkowego
BRZHiFi NXC10 - wnętrze po zmianie Op-Ampów
BRZHiFi NXC10 - wnętrze po zmianie Op-Ampów
Previous Next Play Pause