Cześć
Dzięki za wpis. Cieszę się, że podoba Ci się moja recenzja. Jak masz na imię? Anonim kojarzy mi się tylko z Gallem, a ten żył 1000 lat temu.
Wybacz zwłokę w publikacji Twojego wpisu i odpowiedzi. Wynika ona z tego, że wczoraj i jeszcze dzisiaj kończyłem pisać i obrabiać premierową recenzję nowego DAP-a SR25 firmy Astell&Kern. Polecam jego recenzję.
Co do Twojej sugestii, odpowiem trochę obszerniej.
Przyjąłem założenie, że nie będę powielał u siebie informacji sztywnych o urządzeniach, skoro można je łatwo znaleźć.
Wolę poświęcić miejsce, tu nie mam limitu i czas, z tym gorzej, na opis dźwięku i cech użytkowych, bo te są subiektywne.
Oczywiście można znaleźć inne recenzje tych samych urządzeń ale każda jest inna więc moja może pomóc wybrać odpowiedni model.
Im więcej informacji o brzmieniu tym trafniejszy wybór. Możesz wybrać średnią z opinii kilku recenzentów.
Możesz bazować na recenzji tego autora, którego sposób formułowania myśli jest dla Ciebie najłatwiejszy w odbiorze albo tego, którego gust i wrażliwość muzyczna pokrywa się z Twoją. Podobnie ze zdjęciami. Każdy autor pokazuje inne i być może zobaczysz coś więcej.
Ilość informacji ścisłych jest bardzo duża. Tobie brakuje informacji o rozkładzie mocy. Kto inny chce info o zniekształceniach. Pytanie jakich, w jakich warunkach zmierzonych, wg jakiej normy, jakim sprzętem itp, itd. Parametrów elektrycznych jest multum, a do tego gabaryty, średnica nóżek, długość i średnica pokrętła, waga, wymiary pilota, kolory...
Mógłbym to wszystko zebrać i wkopiować do nowego rozdziału technicznego, który zająłby 1/4 objętości recenzji. Tylko po co? Powstałaby dyskusja o parametrach technicznych, a moje recenzje dotyczą odtwarzanej muzyki, nie techniki. Od tego są inne miejsca.
W recenzji podałem moc dlatego, że jest ona wyjątkowo duża i ma swoje konsekwencje brzmieniowe, które opisałem.
Inne urządzenia tego typu mają moc maksymalną rzędu kilkuset Watt. Podałem moc maksymalną, bo zawsze taką chwalą się producenci na pierwszym miejscu. Do tego moc, to główny parametr wzmacniacza, który decyduje o jego dźwięku. Napiszę o tym oddzielny artykuł w dziale ogólnym FORUM.
Kiedyś jeden czytelnik powiedział mi, że chciałby przeczytać w mojej recenzji o historii firmy oraz genezie i przebiegu projektowania urządzenia, a także o jego produkcji. To kolejny ciekawy i bardzo duży obszar informacji, które są w sieci ale nie mam czasu ich szukać i przepisywać.
Dla mnie ten portal to hobby, po pracy.
Ponieważ wszystko, co robimy jest subiektywne więc zawartość moich recenzji ma taki zakres jaki chciałbym sam czytać.
Inaczej to ujmując, piszę o tym, co dla mnie jest istotne i ciekawe. Parametry mnie nie interesują w recenzji, bo są na stronie producenta.
Mam nadzieję, że moje wyjaśnienie uznasz za wyczerpujące, a podejście do sprawy parametrów sensowne.
Jeśli będę miał informacje od innych czytelników, że oczekują danych technicznych opisywanych urządzeń, w moich recenzjach, to będę je zamieszczał.
Na razie czekam na pytania i opinie użytkowników na temat brzmienia GUSTARD A20H.
A odnośnie tego, co napisałeś, to nieprawda, że moc na wyjściu symetrycznym jest taka sama dla ustawień High i Low Gain.
Zmiana poziomu Gain, zmienia wzmocnienie napięciowe sekcji przedwzmacniacza, a więc dotyczy obu wyjść. Wiem, bo używałem A20H.
Producent nie podaje takich informacji, jak napisałeś.
Pozdrawiam
Józek